תפריט נגישות


מידע הצהרת נגישות
תצוגת צבעי האתר (* בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה סגירה
עלינו
מסר כבית חולים וירטואלי
מסר ירושלים
צוות מסר
פיתוח תכניות הדרכה
סדנאות מבוססות סימולציה
אגף סימולאטורים לקידום מיומנויות קליניות
אגף חולים מדומים לקידום מיומנויות תקשורת
אימון צוותים רפואיים בין-לאומיים
על יחידת 'מסר על גלגלים'
פיתוח סגל והכשרתו
בחינות והערכה
מחקר ופיתוח
מסר בתקשורת
תרומות
צרו קשר
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור m) דלג לצור קשר (מקש קיצור 2) דלג למפת האתר (מקש קיצור 3)

סדנה מבוססת מיומנויות תקשורת

חווית מטפל מטופל

"חווית מטפל מטופל" הינה תכנית לאומית רחבת היקף, אשר נבנתה ביוזמת משרד הבריאות בשיתוף עם מסר, המרכז הארצי לסימולציה רפואית.

התכנית יצאה לדרך בשנת 2016, במטרה להשפיע על איכות החוויה של המטופלים, בני המשפחה והמטפלים. בשנה זו יצא מסר בהכשרות לצוותי מלר"ד (מחלקות לרפואה דחופה) מבוגרים  וב- 2018 התכנית התרחבה גם לצוותי מלר"ד ילדים.

בשנת 2019 תכנית ההכשרה התרחבה מול כל המחלקות הפנימיות בארץ,  סה"כ 110 מחלקות.

התכנית כוללת הכשרת צוותים מובילי שינוי מהמחלקות, ליווי בתהליך לאבחון צרכים מחלקתי, בניית תכנית עבודה והטמעתה בשטח.

אחת ממטרות התכנית היא להרחיב את ארגז הכלים של אנשי הצוות במיומנויות תקשורת אפקטיביות מול מטופלים, בני משפחה וקולגות, באמצעות ניהול שיחות מורכבות ומאתגרות לפיתוח אסרטיביות, אמפטיה, קולגיאליות, עבודת צוות, בניית אמון, התנצלות ועוד.
במסר נעשה שימוש נרחב בסימולציה מבוססת שחקנים ובכלי אבחון והדרכה נוספים.


צוותי מובילי השינוי עוברים במסר הכשרה על תכני הפרויקט ומקבלים כלים כדי שיוכלו להיות שותפים בהעברת התכנים לצוותים הרחבים של המחלקה. הכשרת מובילי השינוי מתפרשת על פני 6-5 מפגשים, כאשר התהליך המחלקתי יכול להימשך חודשים ארוכים, בהתאם לתכנית העבודה עם הצוותים. במהלך ההטמעה אנו מחדדים נהלים, עובדים על אימוני עבודת צוות, ביסוס הרגלים מחלקתיים לתמיכה באווירה החיובית ועוד. כל אלו אינם מסתיימים בתום הטמעת התכנית, אלא נועדו להישאר במחלקה ולשפר את השהות בה, עבור המטפלים והמטופלים.

 

 

 

כל הזכויות שמורות